pikselkowy nibykomputer
Kiedyś, niemal na samym początku istnienia tej strony, podzieliłem się linkiem do projektu Pico8, “wyobrażonej konsoli do gier”, charakteryzującej się pikselowatą grafiką połączoną z nowoczesnymi metodami programowania i przyciągającego utalentowanych twórców piszacych niesamowicie “miodne” gry i zabawki.
Teraz światło dzienne ujrzała wersja 0.1 podobnego projektu, który tym razem jest całą stacją roboczą – wciąż wymyśloną (fantasy workstation). Mamy tu malutki zabawkowy system operacyjny, który można uruchomić jako aplikację na Windows, Mac OS lub Linuksie, działającym – podobnie jak Pico8 – na wirtualne kartridże o pojemności 256 KiB.

Na dzieło Lexaloffle można patrzeć jak na elastyczn środowisko programistyczne przeznaczone dla twórców gier i projektów multimedialnych, tylko bardziej… uroczych.
Picotron zapewnia zaawansowane narzędzia programistyczne w postaci edytorów kodu, grafiki oraz dźwięku – wszystkie napisane w języku Lua i modyfikowalne przez użytkownika. Pozwala to twórcom dostosować środowisko do własnych potrzeb i pomysłów.
Ciekawym dodatkiem, który możemy znaleźć w FAQu Picotron jest stworzony specjalnie dla niego syntezator PFX6416, pozwalający tworzyć zaawansowane efekty dźwiękowe. Zapewnia on zaawansowane możliwości projektowania dźwięku przy zachowaniu niskiego zużycia zasobów.
Picotron jest dostępne bezpłatnie w przeglądarce internetowej i stanowi kompleksowe, elastyczne narzędzie dla entuzjastów tworzenia gier i sztuki cyfrowej.
Projekt można znaleźć pod adresem: https://www.lexaloffle.com/picotron.php
Post o Pico8 natomiast:
