Title screen of Muddy Racers for C64

2022-12-10: wyścigi, strzelanki, CP/M!

Czy C128 wolno wypisywało tekst w CP/M i dlaczego?

Linards Ticmanis udzielił fantastycznej odpowiedzi na to pytanie. Okazuje się, że faktycznie mimo, że C128 ma Z80 taktowany zegarem 4MHz, czyli podobnie jak Amstrad CPC6128, jednak w przypadku C128 kilka czynników, takich jak brak bezpośredniego dostępu do pamięci 80-kolumnowego obrazu, obsługa RS232 (w każdej chwili pracy systemu!) czy znaków kontrolnych (porównując każdy wyświetlany znak najpierw z każdym z nich) i absurdalnie częste przełączanie banków pamięci (nawet kilka razy na jeden wyświetlany znak). Do tego jeszcze kradnąca czas procesorowi Z80 synchronizacja z cyklami “głównego” 8502…

Wydane gry:

  • #c64: Muddy Racers. Widzieliśmy wcześniej podgląd nadchodzącej gry, ale teraz można ją już oficjalnie kupić w sklepie wydawcy – firmy Protovision. Ta gra na Commodore 64 ma w sobie trochę z Micro Machines, które kocham od zawsze, przy czym można w nią grać nawet we 4 osoby na raz! Osiemnaście różnych torów wyścigowych na trzech etapach, brzmi na mnóstwo dobrej zabawy. Do pudełkowego wydania dostajesz fizyczny samochodzik!
  • #cpc: HyperDrive! Pionowy scroller z gatunku kosmicznych strzelanek. Piękna płynna animacja (25fps scroll), dobry soundtrack, zapowiada się niesamowicie wciągająco. W przyszłym roku możemy liczyć na wydanie fizyczne! Strzelamy do siedemnastu różnych rodzajów przeciwników, po drodze rozprawiając się z pięcioma bossami na koniec levelu.

Akka Arrh… (nie krztuszę się)

Atari wznawia grę, która w 1982 była uznana za zbyt trudną i… porzucona! Teraz, po czterdziestu latach, robią drugie podejście do tematu i gra zostanie wydana w nowoczesnej (PC, PS4/5, XBox, etc.), bardzo neonowej i wciąż mocno geometrycznej wersji…

Zapowiedź gry Akka Arrh

Więcej na ten temat w Engadget.

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments